Wednesday, May 25, 2011

Last Entry pasal Bandung

Salam..
hah..pergi 5 hari tapi entry sampai sebulan gitu..hahaa..korang bosan?ni dah last entry so amik la hati tuan tanah tuk kali terakhir ini k..haha..

Sudah..ada kepayahan tuk ibu menaip..gara-gara anak teruna punya kerja kreatif la ni..p cungkil huruf 'H' pada keyboard ni..so pasni kalau ibu dah speed menaip n bnyk typo korang tau siapa yang perlu di persalahkan k..hehe..(lebiu my anakanda)..

Sebelum masuk isi utama..hehe..nak bercerita hal ketiadaan air di Kuantan ni..bukanlah seluruh Kuantan tetapi rasanya di kebanyakan taman perumahan kawasan berdekatan office ibu  terlibat. Kecoh Indera Mahkota 2 takde air..office pun terlibat sama, sampaikan ramai yang tergendala nak melunaskan hajat pagi ni..Nampaknya masuk Zohor nanti kosong lah office..alasan, air takde so takleh nk solat kat office..huhu..ibu pun nak kena balik solat di rumah la nampaknya..boleh la balik basuh kain sekali..ahaks..haisshh tak baik..:p

Last entry sal Bandung ni nak sare gak dengan korang..kalau p Bandung p la tempat ni..supir kata, ramai yang tak mau pergi..paham..coz kebanyakan yang p Bandung tujuan nak shopping..tapi seyes..kalau korang pergi tempat ni korang tak menyesal..memang syok dan layan habis..

SAUNG ANGKLUNG UDJO

ibu ada simpan pamplet dia coz nak share dengan korang aktiviti sepanjang di sana, tapi dah entah ke mana lak pamplet tu..rasanya dah jadi roket anakanda kot..serba sedikit la k..kat sana korang akan di di ulit dengan persembaan mainan angklong yang memukau, di persembahkan oleh kanak-kanak..kanak-kanak secomel umur 4 tahun..ada juga tarian ala-ala burung merak, kuda kepang, persembahan angklong ala2 okestra pun ada..lagu-lagu yang diorang mainkan memang akan buatkan korang terpegun. Selepas tengok persembahan, sesi seterusnya belajar bermain sendiri pulak, gurunya sendiri anak kepada pengasas SAUNG ANGKLUNG ini turun padang tuk ajarkan semua penonton cara bermain angklong, korang dapat sorang satu..pinjaman je k..leh main sendiri, syok sangat. Sesi terakir, penonton akan di ajak untuk 'berdansa' bersama anak-anak ini, pandai mereka mengiburkan penonton yang kebanyakannya adalah mat n minah saleh..

Tengok budak berbaju merah yang berada di atas tandu tu..4yrs old ok..

Kuda kepang

Meriah sangat..colorful..

 Faris memang kusyuk layan masa ni..


sesi tuk penonton pula cuba mainkan

Faris pun dapat setelah mengorat awek tu..pemain angklung juga..yang sebelah Faris baru berumur 4 tahun..

comel sangat budak-budak ni..siang ke sekolah dan petang diorang belajar dan berlatih untuk persembahan di sini..



sesi terakhir..penonton di ajak turun ke gelanggang..si kecil tu pun excited..

Ok lega dapat habiskan semua tentang Bandung, untuk sare dengan korang dan untuk rujukan sendiri di kemudian hari juga..Siapa yang pernah ke sana komfirm akan teringin ke sana lagi kan? Still segar dalam ingatan keadaan di sana. Terbayang wajah anak-anak muda menyanyi sambil memetik gitar yang mengarapkan sedikit belas dari  insan-insan pemurah, penjual air dan majala yang cuba menjualkan barangan mereka pada kami yang berada di dalam kereta, atau lelaki yang cuba membersihkan cermin kereta dengan bulu ayam semasa kereta berenti di lampu isyarat. Semuanya kerana mencari rezeki, boleh di katakan tiada yang ibu jumpa duduk di tepi jalan hanya menghulur tangan kosong coz semuanya ingin dapatkan wang dengan menjual sesuatu servis atau produk..mereka susah tapi sekurang-kurangnya mereka berusaha kan?Syukur dengan keadaan kita di sini..

owh..sebelum terlupa..jangan terlepas mencuba cookies di Kartika Sari dan Brownies di Amanda Brownies k..Boleh jamin..korang comfirm nak lagi..:)
Amanda brownies..ibu suka brownies original n tiramisu..

Sebelum berakir..layankan gambar2 ni..


Sangat banyak tenpat untuk mencuci motor di sana..sowi picca kureng berkualiti

ini...ATM drive tru..Malaysia tiada kan???

wassalam...

p/s: penat tambahkan 'h' pada ayat2 di atas..mana yang tertinggal harap di maafkan..

7 comments:

Izwa Kamaruddin said...

waaahhh...best nyer la haiii....:)

sweetlavender86 said...

zura pun xabes cite lagi pasal pegi bndung.haha.type stgh je masuk draf.haha.kemalasan.dah la bnyak lupee.ala x pegi la tempat show yg korang pegi tu.rupenye nyk lagi tempat xabes explore kt sane.hehehe..kartika sari mmg best.hari 1st dtg jek dah ckp ngn supir sy nk pegi kartika sari tau nti.sbb bace kt tenet ckp brownies sane sedap.mg sedap menyesal xbeli bnyak.hahaha..

kayzie said...

mrs eady: :)..g..g..

kayzie said...

zura: hah..bnyk lg kan?so kena g lg skali la camtu..huhu

wahida said...

tak pergi yg sis pegi tu...sbb mmg niat ke Bandung mmg nak shopping...tapi mmg ada niat kalau dtg lg sekali, kami akan pegi tmpt2 pelancongan dia yg lain...

kartika sari mmg best..beli tak pisang salai cheese yg terkenal tu? sedap tau!!
amanda brownies pun akak suka nok!! borong habis kat kartika ngan amanda tu...hahaha!!

kayzie said...

kak wahida: takpe..len kali p lg..ronda sume tmpt k..hehe..amanda n kartikak mmg da best la kak..nyesal tak bli bnyk2..org ad beli gak pisang salai tu..mmg beshhhh

Anonymous said...

haiiii........
saya baru jer terbaca blog pasal bandung sbb next year plan nak pegi bandung gakkksss
best yer.....
tapi just nak share info pasal ATM drive thru.........malaysia pun ada.......as i know......standard chartered bank di lebuh ampang.......fyi jerrr......thank for nice blog

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2012 Reserved to Kayzie
Design by Cik Kumbang