Friday, May 6, 2011

All About Bandung

salam..

5 hari 4 malam kami ke Bandung..ibu leh kasi 5 bintang untuk trip kali ni..hehe..memang berbaloi-baloi. Destinasi yang sangat sesuai untuk percutian sekeluarga. Selain famous dengan FACTORY OUTLET untuk shopping, di Bandung juga banyak destinasi pelancongan untuk relektasi. So bergantung pada tujuan percutian korang. If nak shopping, pergi seminggu pun takkan cukup kan?Sepanjang seminggu di sana kami cuba juga selitkan untuk mengenali tempat-tempat menarik di Bandung.

Bandung ni banyak tinggalan Belanda coz mereka di jajah lebih 300 tahun oleh Belanda, so BANGUNAN di sana kebanyakannya tinggalan Belanda..cantik..yang selalu di kunjungi pelancong adalah Gedung Sate..korang jangan cari sate lak kat situ coz nama jek sate tapi itu adalah bangunan pemerintah Bandung k..hehe

gambar ihsan en Google..gambar kami tak berapa jelas..

Banyak tentang Bandung yang ibu nak share kan..so kalo agak-agak bosan nanti stop la singgah tuk bulan ni..ahaks..i dont mind..hehe..

Sebagai pembuka entry Bandung..jom cite-cite sal supir..



ini En Fahmi..empunya Travel Agency Bandung Transport. Kami kontek melalui facebook dan telefon aje. Thanks to mummy n daddy adam..:).En Fahmi la yang uruskan hotel dan kenderaan sepanjang di sana. Kereta Fahmi ni paling kecil adalah Avanza (kenderaan yang kami gunakan). Bagus Fahmi ni, sepanjang kami di sana, dia selalu join kami shopping..peramah dan baik orangnya


Aloi dan Faris. Supir tuk hari ke 2 sampai hari terakhir. Hari pertama Otoi, tak sempat lak nak ambil gambar dia.

So far, perkhidmatan diorang bagus. Aloi sangat banyak pengetahuan tentang pelancongan di Bandung. Seronok dengar dia bercerita tentang sejarah Bandung. Kami siap-siap ambil pakej coz memandangkan bawa anak kecil. Tapi ramai jugak kawan-kawan Malaysia yang kami jumpa di sana yang tak ambil perkhidmatan supir. Diorang gamble jalan sendiri memandangkan kebanyakan factory outlet di sana berdekatan.

ok..next entry sambung sal Hotel lak k..dadaaaa

7 comments:

sweetlavender86 said...

tip top kn servis diorg..hehe..siap tlg jage kn adam lagi mase adam tido dlm kete.hehe.senang klu amek supir sbb kite travel bwk anak.klu bujang2 boleh gamble je naik angkutan kota.best.best.nk pegii lagii.xpuassss.haha

wida said...

bestnya boleh jalan2.
bila lah wida nak smpai bandung gak ni..

kayzie said...

zura; tu la..sng la amik diorg ni..berbaloi-baloi
wida:bandung best..i'ALLAH wida lak sampai sana nnt..:)

Hana said...

Salam. Terjumpa blog ni masa search pasal bandung. nak tanya pasal Bandung Transport tu. Apa ID facebooknye ye?

Hana said...

salam. terjumpa blog ni masa search pasal bandung. nak tanya pasal bandung transport tu. if you dont mind bole tak share mcm mana nak contact bandung transport tu? id facebook perhaps? thx u.

kayzie said...

salam..ktorg contact pun tru fb..'bandung transport' id diorg..profile pic kereta kaler itam (sowi tak sure kreta apa, kalau tak salah avanza)..harap membantu..ada pape leh tny lagi..:)

Unknown said...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2012 Reserved to Kayzie
Design by Cik Kumbang