Sunday, May 8, 2011

Hotel di Bandung - Sukajadi Hotel

Sepanjang kami di sana..inilah hotel yang kami menginap..

Makanan (breakfast) sangat memuaskan hati..waktu di Malaysia berbeza dari Bandung iaitu sejam lebih awal, jadi setiap hari, jam 9 pagi (Malaysia) iaitu 8am Indonesia, kami akan breakfast di Suka Coffee House dan juga tapau buburnya untuk makan tengahari anakanda..hehe..So di mana kami berada, kira-kira jam 1 (waktu Malaysia) ibu or ayah akan suapkan Faris bubur yang di masukkan dalam termos. Tapi kena beringat, bubur harus anakanda makan dalam masa 4 jam selepas di tapau,so bubur still panas dan selamat. Bila Faris kenyang, baru lah ibu dan ayah leh fokus shopping dengan tenang..hehe. Makanan lain seperti biskut dan nestum juga ibu bawa in case anakanda tak berselera dengan bubur.:). Tapi sepanjang di sana memang Faris tak pernah tolak bubur Suka Coffee House ni..

Hotel 3 bintang ini sudah cukup selesa untuk kami, yang penting, amenities nya lengkap selain di sediakan juga bath tub dan mini bar dalam bilik. Swimming pool pun ada, tapi tak pernah kami gunakan coz air di sana sangat sejuk. Bandung adalah kawasan pergunungan, sebab itu lah cuaca pun sentiasa redup dan mendung, bak kata supir 'kemaraunya jarang sekali buk'. Itu juga adalah salah satu sebab kenapa Belanda memilih Bandung sebagai tempat diorang melepak sepanjang pemerintahan di Indonesia.

Faris ready nak terjun..



Di sini, iron tak di hantar ke bilik, tetapi mereka akan iron kan pakaian kita dengan bayaran. Dobi pun di sediakan, harga dobi pun tak mahal, serendah RM1 jek k..Ok stop sal sejarah dan segala..korang layan lak picca kami yang seterusnya..hehe


lorong menuju ke bilik-bilik di hotel Sukajadi


hari terakhir di sana..menunggu supir tuk ke airport

Bilik kami..

 ada nyamuk, tapi takla banyak cam dalam hutan..maybe coz cuacanya selalu sejuk dan malam selalu hujan kot..tuk orang yang sensitif dengan kehadiran nyamuk walaupun seekor macam ibu, elok la siap-siap bawa ubat nyamuk k..

Hmapir semua premis di sana pamerkan patung-patung macam ni, pengaruh hindu kah?lupa lak nak tanya
supir.
si comel ibu..lebiu la anakku

10 comments:

sweetlavender86 said...

adam masuk hari kedua jek.dah xnak mkn bubur.hahaha..siap luak kn balik..die mmg xsuke bubur..nak mkn nasi sebijik2 mcm org tua..kak kayzie cantikk cardigan biru tuhh..hehe.beli kt sane kee.eh ade nyamuk eh kt sane.hahaha.kiotrg xrase pun.jenis badan kebal.haha.tido mati.xigt ape dah.hahahah

NrlAidaHml said...

cantik jugak hotel ni kan..tak pernah sampai bandung..teringin jugak nk sampai sana..huhuhu...

wahida said...

oh...terus teringat jus avokado yg terkenal di Indon tu...

sarah-najwan said...

wow..pi holiday bandung..seronoknya..

selamat hari ibu gak yer...

kayzie said...

zura: Faris pun dah hbis bubur dia..nasi kita dia nak gak..nasi liwet paling dia suka..bnyk makan sbb nasi tu berperasa even mkn nasi saja kan..zura, sume tu made in Malaysia..hehe.jgn tak percaya, org takde shopping bju pun kat sana kcuali bju kebaya tuk raya n sluar jeans..huhu..andak n Faris plng bnyk shop bju..

kayzie said...

mumy aqil: g la..bandung best..:)
kak wahida: tu la..balik mesia org tny try tak jus avocado..malangnye org tak try..huhu..rugi..kena p lagi.;p

kayzie said...

kak sarah: sbb tu tak dpt join jmp kat tmn bndar aritu..:)thanks 4 da wish kak..

Unknown said...

bestnye gi cuti2 m'sia..comei faris :)

Izwa Kamaruddin said...

wah!seronok nye pg bandung..biler la saya nk smpai sane ye..hurm...

kayzie said...

ummiummair n mrs eddy: alhamdulillah rezeki..g la..berbaloi..:)

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2012 Reserved to Kayzie
Design by Cik Kumbang