Thursday, July 14, 2011

Bekalan dari kampung

Kelmarin atuk balik kg..ada hal sikit di kampung..balik hari jek, tapi bila balik Kuantan semula atuk bawa bekalan..hehe..sukaaaa sangat..

atuk bawa ini

 durian dari kampung..dah mula gugur, walaupun ada yang di tebok tupai, coz atuk duk kuantan, takde orang nak tolong jaga..tapi isinya memuaskan hati..:)

dan ini...........


korang kenal tak ikan ni?ikan baung..ikan sungai k..feveret i nih


Maka, pulang dari kerja semalam..kami memulakan misi santapan..

atuk tolong kopek durian..ayah belum pulang kerja

 
 tengok isinya..sedapp weh..serius..durian mana yang lagi nbaik daripada durian yang di tanam sendiri..errr..oleh atuk nenek...

 awal-awal ibu makan anakanda 'taknak..taknak durian'..pastu tiba-tiba lak dia hulur tangan nak amik lak..
"eh..eh..sedap rupanya durian nih"...hehe

 "nyum..nyum.."
biji-biji durian yang kelihatan tu hasil santapan ibu k

 anakanda tak habiskan pun seulas durian tu...ok la tu atleast dia dah try..:)


dan nasib 2 ekor ikan baung itu...

gambar di ambil ketika masih di atas dapur..

ikan-ikan itu membantu mengenyangkan perut kami malam tadi..di santap bersama sambal tomato+ikan bilis dan tauge goreng..hehe..
Alhamdulillah atas rezeki Nya..

notadisini: duk Kuantan memang agak kepayahan nak merasa makan ikan sungai..tiap kali makan gulai lemak ikan ni kompem teringat kenangan zaman-zaman bujang. Teringat gak kat geng-geng uitm dari utara semuanya tak makan ikan sungai..windu kat diorang..:(


18 comments:

wahida said...

hehe..sama lak n3 kita hari ni..

durian!!

pena rozie said...

ari2 blk makan durian sekarang ni...

ieda said...

adoii ikan sungai akak x makan huhuhu .. tapi duriannn .. ciannn kat kami .. anak2 suke sgt tapi di ktn nie mahal sgt kan dikk .. nak beli kena tgk betul2 .. ngan anak2 yg tekak memang makan sokmoo nie ...

bak mai sebijik kat akak huhuhu :)

kayzie said...

kak wahida: itula pasal..serba salah nk post entry pas bw kat blog akak td.haha

kayzie said...

kak ieda: lmbbat la kak..hbis sudaaa..haha..ada rezeki len kali leh jek nak kasi kak, kita kan jiran?hehe

MommyAqil said...

wahh sedapnyaa durian..feveret nih..smlm pon daddy aqil teringin durian dia beli 3biji..cukupla..janji hasil dia nyummy...ikan baung??hihihi..tak penah mkn tp nmpak sedap je ibu masak..

kayzie said...

momyaqil: hehe..kalo beli pun, ktorg tak beli bnyk..mahal kan?tp ni free,baik punyaa..hehe..kalo suka ikn sg, ikn ni mmg sedap, lagi sedap kalo wat gulai ltk belimbing buluh..maveles..hehe

~ yus ~ said...

gambar gulai lemak ikan tu buat akak terliur lah kayzie. Tapi akak tak pernah makan ikan baung ni rasanya. Sedap ya?

Sana sini orang citer pasal durian..huhu.

Bukan peminat durian tegar akak ni, gitu2 je bolehlah, kalau banyak2 pening...huhu

:: Mrs.Eady :: said...

aduhaiii....blog yg keberapa ni tunjuk durian....huaarrgghh.....nak jugak! :)

mrsharis said...

hwaaaa...sedapnyer..tadi kt blog wahidah pun story pasal durian. Nk mintak kt hubby segan la pulak..adehhh

Siti Safiyyah said...

pehh marvelous nye..! tadi sempat ambik bau durian ja.. huhu

diana said...

huhu..
nak durian jugak..:p

NM02 said...

ni yg rasa nak balik kg jadi penunggu dusun doyan.


aaaaaaa.... nak doyan nak doyan!!!

Noriz said...

mak aiii....best giler...
dpt durian dpt lak ikan fresh...
jelesnyeeee!

maya amir said...

suke ikan sungaiiii:)) and durian too:))

kayzie said...

kak yus: sedap tp tuk penggemar ikn sg la..heehe..kl di kg mmg sng nak dpt ikn ni coz kg sy dkt ngn sg phg..:)


musim durian nih..jemput2 lah ke gerai berdekatan anda yea..hehe

ummu muhammad said...

samelah kite suke inkan baung..tu masak cekor ke kayzie? waahhh kecurrr!!

kayzie said...

ummu muhammad: suka jugak ek?feveret sekeluarga kalau ikan sg ni..hehe

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2012 Reserved to Kayzie
Design by Cik Kumbang