Thursday, March 31, 2011

Special Thanks to En Abd Rahman

Presenting..
ini lah orang yang sangat-sangat berjasa kepada ibu dan Faris..jasamu memang tidak dapat di banding dengan harta dan kekayaan dunia..
Abd Rahman Bin Mat Bakar, bapak dan mak ibu dan atuk kepada Faris Amsyar, selama 13 bulan atuk memainkan peranan sebagai orang yang membuatkan ibu boleh bekerja dengan tenang tanpa risaukan keadaan anak tersayang. Atuk lah yang menjaga Faris sejak dari mula ibu bekerja sampai ke hari ini. Hanya doa yang mampu ngah titipkan agar bapak sentiasa bahagia dan sihat walafiat di samping anak-anak dan cucu bapak..
Jom layan gambar Faris dan atuk..

 dialog atuk satu ketika dulu (waktu Faris masih dalam perut ibu):
'bapak dah penat jaga dan besarkan korang berempat dulu, tak nk la bapak jaga cucu pulak'
tapi akhirnya, sejak Faris bertentang mata dengan atuk, seminit pun atuk tak dapat lupakan Faris, sampai nak balik kampung pun berat hati..hehe 

tertidur layan Faris tengok tv..apa yang atuk tak pernah buat? kasi makan, kasi susu, basuh berak, mandikan, kasi makan ubat..semua atuk buat tuk Faris

6 bulan pertama kita tanpa ayah..atuk lah peneman ibu dan Faris..

Faris lum pandai sebut 'atuk' (ibu pun lum pandai sebut..Faris sebut abu)..tapi bila nampak atuk..Faris sebut 'pow..pow'..coz Faris suka main tembak-tembak dengan atuk..:)

Cucu atuk..Faris kena ingat jasa atuk k..

suka mengadu sakit pada atuk..atuk memang penyayang..


Thanks bapak sudi berikan Faris susu yang ngah bekalkan..thanks coz menjaga Faris sepanjang hari waktu ngah bekerja..thanks tuk pengorbanan bapak..
Ibu syukur dengan kehadiran Faris, atuk terbuka hati tuk tinggal dengan kita..lebih baik daripada atuk tinggal di kampung sorang-sorang..

Ayah, Faris dan Atuk sentiasa di hati ibu..ibu sayunk korang..

9 comments:

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

suami sy cite..if arwah abah dia ade..rafiq mmg takkan dpt tido lena & duduk baring..sure dia nak riba, nak bawak jln2 dlm kete sorong g masjid tunjuk kat org2 kg..ehehe..

bes kan if rafiq pon ade pengalaman ade atuk..malangnye..atuk belah ibu dah takde..belah abah pon dah takde..

gud job to ur bapak!

violet said...

salam..touching..remind me bout abah (aiman sempat jumpe mak opah die je, tp msh xtau ape2 lg/dlm pantang)..kalau diorg ade,mesti same jugak kan..^_^ rindu...

wahida said...

uik...sayang betul atuk kat faris kan...banyak jasa atuk tu...

faris jgn lupa atuk tau!!

kayzie said...

rose:faris ad 2 atuk tapi satu nenek je..sebelah sy dh takde nenek..bapak tmpng curahkan ksih syg dia pd faris..mmg bapak nampak lain since ad faris..syg sgt kat cucu dia..:)
ajar: tula kan..al fatihah tuk mak n ayah hajar..jgn lupa cte sal atuk n nenek dia..even tak jmp,kalo dia kenal dr cerita pun nnt dh ok..jasa bapak dl pun blum terbalas,skrg ni lagi la tatau nak balas mcm mana..ssh nak dibandingkan dgn apa aje kat dunia ni..:)..smoga bapak pnjg umur n sntiasa bhgia..:)

MommyAqil said...

bukan mudah nak jumpa atuk sebaik dan se sanggup atuk Faris..Mmg kagum sangat2..Faris kena ingat jasa atuk tau..Tak terbalas rasanya jasa bapak zie pada hidup zie sekeluarga..saya tumpang terharu..Sampaikan salam saya pada atuk Faris ya zie..

wida said...

wah..bestnya atuk jaga cucu..sweet sgt
salam perkenalan dr sy:)

kayzie said...

thanks sudi singgah..:)

akuzle said...

sy pon rindukan seorang ayah.....sob3

nur ashikin said...

untungnye kazie =)

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2012 Reserved to Kayzie
Design by Cik Kumbang