Tuesday, December 20, 2011

Kembali

Salam...

Lama tak bersiaran sebagai diri sendiri dek kerana tekanan emosi yang di alami..haaha..besar gak rupanya kesan berjauhan dengan anak dan suami kepada ibu..eh..correction..dulu-dulu selalu jek kena tinggal dengan ayah, tapi tak down mana pun..tetap boleh tabah dan kuat. Tapi bila kena tinggalkan Faris rasa cam lumpuh sebelah badan, nak buat apa pun tak sekuat diri sendiri..huhu..

ALHAMDULILLAH.. sekarang dah kembali bersama selepas 2 minggu yang sangat memenatkan. Kursus berjalan lancar, sangat seronok dapat pengetahuan dan info baru dari Proffesor2 dari UUM yang sudi berkongsi ilmu mereka. InsyaALLAH segalanya akan di gunakan untuk menjadikan ibu pendidik yang lebih baik dan dapat melahirkan generasi yang punyai hala tuju dalam hidup untuk berjaya di dunia dan akhirat. Betapa pentingnya elemen akhirat tu semua orang perlu sedar k, jangan nanti cerdik tapi tersalah pilih jalan. Seperti yang berlaku kepada saudara kita di Dublin yang berkahwin dengan kaum sejenis..nauzubillah..semoga di jadikan pedoman kepada semua..

Betapa cepatnya perkembangan anakanda sehinggakan 2 minggu tak berjumpa rupanya dah banyak yang ibu ketinggalan. Kali pertama dukung anakanda semasa Faris sampai di UUM, ibu terkejut dengan perkataan yang keluar dari mulutnya..anakanda dah pandai menyusun ayat dengan baik.."ibu..ada apa dalam car?" itu soalan anakanda bila nampak ibu meletakkan 'hadiah' untuk Faris ke dalam kereta. Sekarang lagi seronok bercakap dengan Faris. Cepatnya anakanda membesar..:)
 
 feveret kartun Faris..

 Ini adalah pelaburan ayah di Padang Besar semasa datang untuk menjemput ibu habis berkursus..huhu..Bangga ibu sebab anakanda dah mahir control sendiri kereta ni sendri pada hari ke2 berlatih..:)..Sekarang dia akan marah if ayah gunakan remote tuk control dia memandu..


Semalam bersamaan 19 Disember 2011, anakanda genap 1 tahun 10 bulan.. 

Ada yang menyedihkan ibu di sebalik kegembiraan melihat anakanda membesar. Selepas pertemuan semula kami (cheewah..cam lama jek terpisah..haha), Faris seakan-akan lupa dengan perkataan 'neneng'..adoi luluh hati ibu, sampai ada satu malam ibu nangis tersedu-sedu sebab Faris tidur tanpa minta 'neneng' dari ibu, Panik ayah masa tu coz tatau punca tiba-tiba ibu berdrama..Malam ke2 berjumpa, ibu yang sengaja suakan, kemudian Faris sambil tersengih-sengih beritahu ibu "ada lagi ibu..ada lagi"..kemudian ayat yang sama dia ulang kepada ayah dan aki nya..Ibu belum bersedia tuk lepaskan bf sepenuhnya. Kejam ke??

9 comments:

Izwa Kamaruddin said...

tak kejam...tak kejam...

Unknown said...

cumel nye blh bawa kete sendri,..

kurus said...

uishh memang perit bila berjauhan dgn anak dan suami .. lama tuu dik 2 minggu

nak tinggalkan 2 hari punn sakan nak cium dia .. hurmm syukur lah kursus dah habis :)

maya amir said...

Hah..akak faham perasaan tu..kalau mood on off, lbh2 lg brjauhan dgn hsbnd & anak2 mmg x bestkan nk update blog..alhamdulillah kz dh blk ktn kn? jaga diri & jgn stress2 ye..erkk best gile dpt keta merah..papaku pulang dr kota, papaku belikan kereta, kereta kecil warna merah, blh ku bawa ke sekolah...hehe teringt lagu tu:)

sweetlavender86 said...

haha.siap bgtau ade lagii.haha.pndai nye faris ckp.adam klu zura tnye adam nak pek tak.siap suakn kt mulut die.die siap ckp nanakkkk.eeeee.pastu muke malu2.haha.kunun2 dah budak besar la.malu nk bf.poyo betul.

kayzie said...

K.kiena:mak ayah dia pun terujatgk ank driving..ayhnya sggup blik kejeawl nk kasi chance ank men kete..haha
Kakieda: seyes merana..tak mo dah..huhu
Kak.maya: sedap sore akak..kekeke

kayzie said...

Zura: faris pun minta malu2 skrg..agaknya kl mlm tu org tak sua,smpai skrgdia tak igt dh nk neneng..tgh mlm mmg tak jg mnt neneng dh skrg..sedey gakkn awal2 ni..huhu

@LeenShamsh said...

alhamdulillah cepatnye dikurniakan bercakap..belum 2 tahun dah pandai cakap..

p/s: kayzie kite pun akan berusahe smpai ke titisan terakhir..pujuk faris..sedeh je bace T_T

Unknown said...

leh je terus BF tu as long kayzie sihat dan kuat..

mcm2 mainan faris ek!

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2012 Reserved to Kayzie
Design by Cik Kumbang