Monday, December 5, 2011

Salam dari utara

Salam orang utara..

Salam juga untuk yg di timur dan selatan..:)

Ibu jauh di utara sekarang, boleh di katakan penghujung jalan..di UUM Sintok..Kursus selama 2 minggu di sini..Bermula semalam, selepas hampir 10jam perjalanan..Terpaksa menabahkan hati yang kureng tabah untuk tinggalkan suami dan anakanda jauh  di Kuantan. 2 minggu..owwh..sangat dan tersangatlah lamakan?

Semalam ibu takung sebaldi air mata..hihi..bertemankan selimut yang ayah dan ibu biasa gunakan dan bantal Faris. Selimut dan bantal ayah yang tinggalkan untuk ibu, buat pengubat rindu katanya, tetapi ibu dah salah gunakan buat 'pencuci mata'..ya saya sangatlah mudah menitiskan air mata..sob2..hehe..hope tak menurun kepada baby, coz hari ini ibu berjaya cekalkan hati, tengok frame gambar ayah dan Faris pun ibu senyum je..hehe..banyak bekalan sebagai ingatan kepada hero-hero ibu..:)

Janji ayah, hujung minggu ni ayah akan kembali ke sini bersama Faris, coz ayah akan bercuti seminggu  bermula minggu hadapan. Tapi berdasarkan perjalanan kami semasa datang ke sini, ibu rasa tak sampai hati nak minta ayah datang lagi, lebih-lebih lagi apabila dia tak sempat menikmati rehat hujung minggu. Kesian tengok ayah drive jauh-jauh seorang diri. So kalau ibu cukup tabah dan Faris tiada masalah, mungkin ayah hanya perlu datang 2-3 hari sebelum ibu tamat kursus coz sejurus tamat kursus, kami perlu ke Kuala Terengganu untuk kenduri kahwin mumy (adik ibu) sebelah lelaki.

Ayah memang hebat, ibu tahu ayah mampu menjaga Faris. Semalam adalah malam pertama Faris tidur tanpa ibu. Seperti biasa jam 4.30 pagi Faris terjaga mencari neneng, setengah jam ayah memujuk. Walaupun kepenatan kerana baru sampai rumah jam 2 pagi, ayah tetap bangun melayan kerenah anakanda. So ibu harap, anakanda akan lebih 'ok' selepas ini k..

Semoga di permudahkan urusan ibu dan ayah..semoga perjalanan kursus ini berjalan dengan lancar dan semoga anakanda di berikan kesihatan yang baik di sana..amiin..


4 comments:

ieda said...

semoga di permudahkan dik

bukan mudah anak yg dah biasa tidur dengan ibu terpaksa bersendirian di mlm hari ... :)

Ummi Ummair said...

huk..huk..sedihnya. tak dpt akak bayangkn mcmana perasaannya tpaksa tggalkan anak. blm pernah lg setakat ini. tabah ye kayzie..

maya amir said...

ohhww lamenye tak jejak kaki ke uum..mau dekat 11 tahun, hehehe.. kalau akak jadik awak pun silap2 bukan sebaldi..mau 10 baldi..satu hari, satu baldi..kekeke...moga ketiga2 kamu tabah..eh keempat laa kan.. kayzie tgh prgnant kan skang?akak lupe, lama tak jenguk sini.... ..sabar ye dear..

NoRazUraShIma said...

sedeynye..lamenye kz...tapi xpe..ibu kene kuat baru abg n bb kuat=)

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2012 Reserved to Kayzie
Design by Cik Kumbang