Tuesday, February 9, 2010

pot pet bersama hubby

sejak 2 menjak ni perasaan n persiapan menjadi parent makin terasa..huhu..teruja n tertunggu2 saat yang bakal mengubah hidup aku n hubby selepas ni..sure pas ni lagi busy dari sekarang..dah takleh tido suka suki ikut time sendiri..si kecik yang akan tentukan waktu tido ibu n ayah dia pasni..ayah pun??sure la ayah pun terlibat..mana leh ibu berjaga tapi ayah tido..hehe..tapi kalo waktu ibu cuti n ayah kerja aku leh consider..jangan risau sayunk..ima akan jaga gak kebajikan abang~~~huhu

teringat beberapa topik (cheewah) perbualan aku n hubby semenjak pregnant ni..(walaupun dah ingat2 lupa dialog sebenarnya)

paling aku ingat sebab baru jek berlaku semalam:

me: abg tau tak, tak boleh letak gula or garam dalam makanan baby?
hb: tau..(yakin jek jawab..tapi aku rasa secara kebetulan tekaan tu tepat..kui2..tul tak abang?)
me: so nak letak apa kalo nak kasi ada rasa masin2 sket?
hb: letak kentang..
me: hah??kentang masin ke??(aku terus sembahyang n suh hb pk jawapan..berusaha dia bagi jawapan walaupun aku dah angkat takbir..saja nak kacau la tuh)
hb: (tengah2 sembahyang aku dengar dia jawab) letak t*** hidung
me: (siap jek sembahyang) cess..ima dengar..ima tak nak bagi abang jaga anak..hahaha (kantoi tak khusyuk)

**hampeh tul...

ada satu masa tu aku cerita sal EBM (susu perahan)..tiba-tiba..
hb: kalau kasi bb susu tu letak nestum atau makanan lain dalam botol tu la eh?
me: eh mana ada..baby sebelum 6bulan mana makan pape lagi selain susu ibu jek..kalo dah isap susu ibu minum air masak pun tak perlu dah la abang..(adeii)
hb: ooww...

hehehe...sesungguhnya hb aku ni sangat la bersemangat untuk menjadi seorang ayah..dah berkali2 dia cakap 'abang akan jadi ayah yang terbaik'..tapi di sebabkan kekangan masa tak sempat nak menambah pengetahuan melalui pembacaan..sebab tu la aku selalu bawa topik2 yang perlu sebelum tido..hehe..sharing is fun kan??

dah habis pot pet malam tadi tiba-tiba aku bagi tau hb, aku teringin nak minum air gas strawberi (apa kes la) ngn buah rambutan..haha..sibuk berzikir sal buah rambutan sampai tertido..hb aku gelak2 jek..mana la nak cari buah rambutan malam2 ni..aku lak duk sebut2..'ima nak rambutan..nak rambutan gula batu'..hahahha..

nak jadi sentimental sikit..ima sayang bangat kat abang..thanks tuk layanan n kesabaran abang selama ini..luv u..muah2..

0 comments:

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2012 Reserved to Kayzie
Design by Cik Kumbang