Thursday, March 29, 2012

Ibu fobia, Faris suka

Salam semua...

Sebelum berceloteh..ibu nak ucap TERIMA KASIH kepada cik kumbang yang baik hati..sudi meluangkan masanya yang tgh busy tuk menghasilkan hiasan dalaman baru untuk rumah ibu ni..seperti yang di janjikan untuk pemenang (i la tu..hehe)..tak percaya..sila baca semula entry ni>>>makcik menang :)

*********************************************************************************

ok..cerita sal fobia ibu..kalau kawan-kawan sekolah or uni sure dah arif sgt dengan fobia ibu ni...KUCING..walaupun di akui comel dan kiut, tapi ntah kenapa tak boleh nak pegang mahupun dekati makhluk yang satu nih..

Pernah masa makan bersama kawan2 di kedai mamak, ibu terkejut si comel ni menggesel di kaki, akibatnya melompat naik atas kerusi dan hampir-hampir je meja di kedai tu nak terbalik..huhu..

Pernah jugak nangis tak dapat nak naik tangga sebab ada anak kucing buat roadblock..haha..serius..akibat kegelian tu leh sampai menitik air mata..

Cubaan ayah tuk bawa balik anak kucing comel dari umah atuk waktu awal-awal kawin dulu pun mengakibatkan stress tuk ayah memandu. Ayah letakkan anak kucing dalam kotak di bahagian seat belakang, ibu langsung tak tenteram duk dalam kereta (perjalanan dari Kg atuk ke Kuantan) coz anak kucing tu tak reti nak diam..huhu..dan kemuncaknya, anak kucing tu berjaya melepaskan diri dari di kurung di dalam kotak, ibu menangis tersedu-sedu sampai rasa nak terjun dari kereta coz perasaannya bagaikan ada anak singa di belakang ibu..(ku tak harapkan kau mengerti..huhuhu)..hanya mereka yang berkongsi fobia jek kot yang faham perasaan ibu nih..Apa pun, pas ayah seal semula kotak tu, kami teruskan perjalanan dan berjaya juga anak kucing tu berhijrah dari kg ke bandar. Bila ayah nak kena kerja luar, ibu minta dia hantar semula anak kucing tu ke kg coz takde sape nak jaga..kesudahannya tak bawa-bawa semula dah ke Kuantan..huhu

tapi anakanda..sungguh la penyayang..tengok semua gambar-gambar dia bersama kucing di rumah atuk..siap boleh menyakat ibu dengan anak kucing tuh...
  
cam nak tercekik jek anak kucing tuh..ke sana ke mari di angkutnya..huhu

 
 Tonton tv pun di bawanya anak kucing tu..bila anak kucing tu berjaya lari beria la di kejar n di tangkapnya..sian ko kucing..


 Siap di ajaknya si kucing join dia main game di tab nya lagi..


pak su suh Faris namakan cat
Faris jawab
'baby cat'...ermm..takde nama len ke?


Moral of da story: Ada kemungkinan sangkar kucing ayah tu akan di keluarkan kembali dari store kalau 2 hero ni bergabung tenaga dan pendirian untuk membela kucing..camne dengan ibu?sob..sob..

11 comments:

Izwa Kamaruddin said...

hehehhee....anak suka kucing mak takut kucing!

lynnezz said...

ikut ayahnye la ye suka kat kucing :)

azhariahzuber said...

kita leh geng la faris. aunty suka kucing. hiii

Cik Kumbang said...

sama2
tapi yg nie smntara je kak
design yang sbnar lps selesai zaman ke'busy'an sy start design ehe ^__^

Leny Manan said...

High 5 kzy..aku pon penakut gaban kt kucing tengok bley pgg never kot haha..siyes geli kalo org men acah2 mmg bley menangis!siap pusing jauh kalo kucing wt roadblock...padahal xpernah ada sejarah pon ngn kucing

Unknown said...

wah..berminggu tak jenguk blog ni, dh berwajah baru yea..tahniah kayzie!
:)

ummair tak suka kucing, sama mcm akak. malah dia sgt takut bila nmpak si kucing..huhu

kayzie said...
This comment has been removed by the author.
kayzie said...

nini n ummi ummair..sama la kita ek..haha..
kak linda: aah..dia mmg ikut ayh..dah dari kecik asek bw pegi zoo tgk binatang jek..ibu dia krng minat sket dgn sume jnis haiwan nih

Unknown said...

wah, kronik gak fobia kayzie ni.... huhuuu

Unknown said...

akak pun tak suka n geli dgn kucing kayzie, tp anak2 semua suka benar dengan kucing, kecuali Arif. Nasib ada geng..hihi

tna said...

same la tna pn tak suker ngn kucing ..rs geli aje nak2 biler kucing dok gesel2 kt kaki..lg laaa aikhhh..

so far sekrg nih tak nmpk lg minat qisya kt kucing..hope takde la..leh cam gitu...hahaha...

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2012 Reserved to Kayzie
Design by Cik Kumbang