Tuesday, January 18, 2011

Syok cuti

Percutian yang tidak di rancang..150111..destinasi sebenar ialah Ipoh tuk menghadiri majlis kawin, Alhamdulillah dapat jugak bawa Faris jalan-jalan sepanjang perjalanan Kuantan -Ipoh..

Bertolak dari Kuantan pada Jumaat petang dan menumpang di rumah Keluarga Nasri di Shah Alam(thanks sudi menerima kehadiran kami sekeluarga..hehe)..alang-alang dah sampai Shah Alam, ayah bawa kita ke ICT..nak jugak tengok macam mana rupa ICT yang di heboh2 kan tu..leh kata hampir semua orang di FB ibu ada gambar di ICT pada satu waktu dulu..


makan-makan sebelum ke ICT..
Komen sket: ermm..boleh la tengok2 pokok palsu berlampu..

Seawal jam 8pagi hari Sabtu kami bertolak ke Ipoh..singgah di RnR tuk breakfast..kemudian terus ke rumah pengantin..Jam 10.30pg dah sampai ke Ipoh..dekat rupanya Shah Alam ke Ipoh..total perjalanan dalam 2 jam jek..Lepas tengok pengantin dan makan kenduri, Faris pun dah start protes..so time tuk bertolak pulang..

 Selamat pengantin baru kepada pasangan Siti Iriaty dan Ashraff..semoga bahagia ke akhir hayat..

"ayah jom balik..Faris dah bosannnnn"
Sebelum balik..alang-alang dah sampai Ipoh..kami singgah di Lost World of Tambun..tak masuk waterpark pun, just tengok2 kedai cenderahati n beli benda wajib..Fridge magnet..

Panas weh Ipoh..kat Kuantan hari-hari hujan..

Cat Faris dan ayah..hehe




Komen sket: syok gak Tambun ni..lagi syok dari Bukit Merah..penilaian berdasarkan jenguk2 dari luar la k..hehe
Then terus bertolak pulang ke Kuantan..sampai di Genting ayah ajak naik Cabel Car..tapi tiba-tiba pulak hujan..memandangkan anakanda sedang lena n hujan..kami batalkan niat..dan di ganti dengan acara mandi manda di Hentian Hutan Lipur Lentang..



Kami memang suka dengan aktiviti air nih..hehe

semuanya dalam satu hari satu malam k..percutian yang tidak di rancang..tapi..sonoookkkk banget..

3 comments:

wahida said...

lost world mmg best!! kami pun suka xtvt air jugak...

Nas said...

bestnye..kalo kitorg xlarat smpi 3-4 negeri dlm 1hari..

sorry la mlm tu byk nyamuk..xtahu plak..biase slame ni mmg xde..dh spare ubat nyamuk..tp jel plak xde..

dekat je shah alam-ipoh, sbb tu kitorg biase blk klate ikot perak..pape pn dtg la lg..kitorg nk ke kasa xtau la bile..insyallah..

kayzie said...

wahida:pasni leh ktorg try sana lak..hehe
nas: haishhh..jgn di sebut hal nymuk tu..biasala tu..nymuk ad di mana2..dpt tumpang umah korg pun dah sgt2 berterima kasih..layanan tiptop..popia tuh sgt sedaaappp..

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2012 Reserved to Kayzie
Design by Cik Kumbang