Sunday, May 8, 2011

Hotel di Bandung - Sukajadi Hotel

Sepanjang kami di sana..inilah hotel yang kami menginap..

Makanan (breakfast) sangat memuaskan hati..waktu di Malaysia berbeza dari Bandung iaitu sejam lebih awal, jadi setiap hari, jam 9 pagi (Malaysia) iaitu 8am Indonesia, kami akan breakfast di Suka Coffee House dan juga tapau buburnya untuk makan tengahari anakanda..hehe..So di mana kami berada, kira-kira jam 1 (waktu Malaysia) ibu or ayah akan suapkan Faris bubur yang di masukkan dalam termos. Tapi kena beringat, bubur harus anakanda makan dalam masa 4 jam selepas di tapau,so bubur still panas dan selamat. Bila Faris kenyang, baru lah ibu dan ayah leh fokus shopping dengan tenang..hehe. Makanan lain seperti biskut dan nestum juga ibu bawa in case anakanda tak berselera dengan bubur.:). Tapi sepanjang di sana memang Faris tak pernah tolak bubur Suka Coffee House ni..

Hotel 3 bintang ini sudah cukup selesa untuk kami, yang penting, amenities nya lengkap selain di sediakan juga bath tub dan mini bar dalam bilik. Swimming pool pun ada, tapi tak pernah kami gunakan coz air di sana sangat sejuk. Bandung adalah kawasan pergunungan, sebab itu lah cuaca pun sentiasa redup dan mendung, bak kata supir 'kemaraunya jarang sekali buk'. Itu juga adalah salah satu sebab kenapa Belanda memilih Bandung sebagai tempat diorang melepak sepanjang pemerintahan di Indonesia.

Faris ready nak terjun..



Di sini, iron tak di hantar ke bilik, tetapi mereka akan iron kan pakaian kita dengan bayaran. Dobi pun di sediakan, harga dobi pun tak mahal, serendah RM1 jek k..Ok stop sal sejarah dan segala..korang layan lak picca kami yang seterusnya..hehe


lorong menuju ke bilik-bilik di hotel Sukajadi


hari terakhir di sana..menunggu supir tuk ke airport

Bilik kami..

 ada nyamuk, tapi takla banyak cam dalam hutan..maybe coz cuacanya selalu sejuk dan malam selalu hujan kot..tuk orang yang sensitif dengan kehadiran nyamuk walaupun seekor macam ibu, elok la siap-siap bawa ubat nyamuk k..

Hmapir semua premis di sana pamerkan patung-patung macam ni, pengaruh hindu kah?lupa lak nak tanya
supir.
si comel ibu..lebiu la anakku

Projek Hari Ibu- Ibu dan Faris

Happy Mother's Day to all mothers out there from Faris n ibu..
Hari ni, ibu dan Faris buat projek sempena Hari Ibu..Hopefully next year dapat wish 'live' dari Faris..

 semangat anak ibu main conteng-conteng

 buat untuk ibu ye sayunk?thanks..ngeh2..

inilah hasilnya..tengok 'love' tu..di tampal terbalik..ibu dah kasi suruh tampal so tak boleh tarik balik..

gunting-gunting by ibu..Faris belum boleh pegang gunting..yang penting anak ibu suka sangat main conteng-conteng.


Faris Amsyar..
Im very thankful with all the gift. I could not express more the feeling i had. I know tomorrow will be another challenge and as long as you are here with me, i've got my strength. May ibu will always be a good mother and a witness for all your milestone..

Friday, May 6, 2011

All About Bandung

salam..

5 hari 4 malam kami ke Bandung..ibu leh kasi 5 bintang untuk trip kali ni..hehe..memang berbaloi-baloi. Destinasi yang sangat sesuai untuk percutian sekeluarga. Selain famous dengan FACTORY OUTLET untuk shopping, di Bandung juga banyak destinasi pelancongan untuk relektasi. So bergantung pada tujuan percutian korang. If nak shopping, pergi seminggu pun takkan cukup kan?Sepanjang seminggu di sana kami cuba juga selitkan untuk mengenali tempat-tempat menarik di Bandung.

Bandung ni banyak tinggalan Belanda coz mereka di jajah lebih 300 tahun oleh Belanda, so BANGUNAN di sana kebanyakannya tinggalan Belanda..cantik..yang selalu di kunjungi pelancong adalah Gedung Sate..korang jangan cari sate lak kat situ coz nama jek sate tapi itu adalah bangunan pemerintah Bandung k..hehe

gambar ihsan en Google..gambar kami tak berapa jelas..

Banyak tentang Bandung yang ibu nak share kan..so kalo agak-agak bosan nanti stop la singgah tuk bulan ni..ahaks..i dont mind..hehe..

Sebagai pembuka entry Bandung..jom cite-cite sal supir..



ini En Fahmi..empunya Travel Agency Bandung Transport. Kami kontek melalui facebook dan telefon aje. Thanks to mummy n daddy adam..:).En Fahmi la yang uruskan hotel dan kenderaan sepanjang di sana. Kereta Fahmi ni paling kecil adalah Avanza (kenderaan yang kami gunakan). Bagus Fahmi ni, sepanjang kami di sana, dia selalu join kami shopping..peramah dan baik orangnya


Aloi dan Faris. Supir tuk hari ke 2 sampai hari terakhir. Hari pertama Otoi, tak sempat lak nak ambil gambar dia.

So far, perkhidmatan diorang bagus. Aloi sangat banyak pengetahuan tentang pelancongan di Bandung. Seronok dengar dia bercerita tentang sejarah Bandung. Kami siap-siap ambil pakej coz memandangkan bawa anak kecil. Tapi ramai jugak kawan-kawan Malaysia yang kami jumpa di sana yang tak ambil perkhidmatan supir. Diorang gamble jalan sendiri memandangkan kebanyakan factory outlet di sana berdekatan.

ok..next entry sambung sal Hotel lak k..dadaaaa
Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2012 Reserved to Kayzie
Design by Cik Kumbang