Thursday, April 19, 2012

Update abang dan adik :)

Salam...

Semakin hari semakin berkurang entry dalam blog ni..harap lepas adik lahir, mood menulis ni kembali semula..huhu..

Alhamdulillah..hari ini 19.4.12 genap usia anak ibu 2 tahun 2 bulan..dan sepenuhnya telah berjaya meloloskan diri daripada ketagihan neneng..dengan sendirinya..huhu..cuma support dari ayah masih di perlukan coz kadang-kadang abang Faris akan merengek manja dan boleh berlarutan hingga menangis dan mengamuk minta neneng. So ayah akan serta merta bertukar jadi 'horse' atau 'crocodile' (Faris naik atas belakang) tuk alihkan perhatian Faris daripada ketagihannya..huhu..

Dugaan juga nak melepaskan Faris dari ketagihannya..tapi terlalu privasi untuk di ceritakan kepada umum..apa-apa pun ibu bersyukur, Faris semakin faham susu ibu bukan lagi untuk dia..sob..sob..(ibu pun sedih sebenarnya..)

Alhamdulillah juga..minggu depan genap 9bulan adik dalam kandungan ibu..insyaALLAH ibu bersedia dari segi mental dan fizikal untuk menanti kehadiran anakanda kedua. Minggu depan juga, ibu perlu ke hospital besar untuk temujanji O&G..temujanji ini di aturkan oleh doktor di Klinik Desa, tempat pemeriksaan harian ibu bagi menentukan Method of Delivery (MOD), memandangkan ibu bersalin secara ceaserean sebelum ini.

InsyaALLAH, mulai bulan depan, keluarga kita akan bertambah ahli, so ini adalah bulan terakhir untuk anakanda Faris menjadi satu-satunya anak ibu. Selepas ini, Faris akan berkongsi kasih dan belajar mencurah rasa kasih kepada adik pula..:)

Doakan segalanya di permudahkan untuk ibu k..n in case kalau ini adalah entry terakhir sebelum ibu melahirkan (almaklumlah mood menulis sepoi-sepoi bahasa)..ibu ingin MEMOHON MAAF kepada semua pembaca dan rakan blogger sekiranya ada penulisan ibu yang pernah mengguris perasaan korang semua..peace no war..

Aktiviti setiap petang : bersenam bersama abang Faris..:)


Abang baca iqra' bersama ayah..semoga abang menjadi abang yang baik dan anak yang soleh..:)

7 comments:

@LeenShamsh said...

cepatnye mase berlalu..semoge ibi faris selamat dan dipermudahan sgn semudah-mudahnya insyaAllah amin!!

cik_ah82 said...

akak pun lagi la kelaut mood nak blog..dh macam pegnen anak ketiga pulak..hehehe...akak doakan awak sehat ye..dan dipermudahkan..selamat la menjadi ibu anak 2,3 dan seterusnya nnti..nnti update gambo bby ye..

maya amir said...

wahh..dah tak lama tu kayzie.. semoga semuanya selamat ye:) take care...

azhariahzuber said...

seriouslah tak terasa 9 months

tna said...

mudah2an dipermudahkan segala urusan kelahiran bb :)
tak sbr nk tgk bb yg kedua nih plak..hihih..
take care ya kz..:)

sweetlavender86 said...

yeayee!xsbr nk gi tgk adik fariss!kasi la faris puas2 manjee.nnti dah kene berkongsi kaseh.mule2 susah jgak.kesiann kt die.mule2 dulu lepas beranak zura nanges ok.sbb rase kesian dgn adam.tapi alhamdulillah.lame2 die dah boleh terima yg die ade adik.bile adik xde.die mesti tnye mane awish?tapi kdg2 tu jeles jgak.biase la kan bdk2.nasib baik dah pndai berdikari.tdo pun sendri.xmcm dulu.asal nk tdo je kene garu belakang.haha.cepat betul rase diorg dah besar.nnti faris pun msti cmtu sygkn adik die.hehehe

kayzie said...

tq sume..:)

zura: tu la..skrg pun dah terasa cam ksian..cuma syukur sbb bnyk bnd dia dah leh wat sndiri jek..hopefully dpt adik nnt dia leh tolerate la, jgn nnt dia jd bb smula lak..huhu..tq :)

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2012 Reserved to Kayzie
Design by Cik Kumbang